11.05.2021
Jelikož má redakce Žurnálu zájem o maximální objektivitu, nabídla prostor k vyjádření i starostovi...
01.06.2021
Hojně diskutovanou personou hradeckého městského úřadu se minulý měsíc stal šéf odboru dopravy...
01.06.2021
Jak stojí v předchozím článku, dlouholetý vedoucí hradeckého městského odboru dopravy Zbyněk Heřman...
Publikováno: 10.07.2012
Terénní cyklistika a děti
To, že dětem vyhovuje lépe asfaltový povrch, je tragický omyl. Asfalt je pro děti nudný, zatímco na přírodní cestě se dokáží zabavit celé hodiny. Není důvod děti podceňovat a tvrdit, že jsou nešikovné a dokáží jet jen po hladkém asfaltovém povrchu. Nehledě na to, že asfalt umí poranit víc než hlína či tráva.
Rekreace není totéž, co doprava
Rekreační stezky mají jinou funkci než stezky dopravní. Dopravní cyklostezky by měly propojovat jednotlivé cíle co nejkratší cestou, měly by být co nejpohodlnější a jejich povrch by měl být sjízdný téměř po celý rok. Člověk, jedoucí na kole například do práce, chce být v cíli co nejdřív, rekreační stezky se však nestaví proto, aby se cyklisté dostali z místa na místo co nejrychleji, nýbrž proto, aby si užili pobyt v přírodě.
Utrácení bez rozmyslu
V systému nakládání s veřejnými penězi je něco špatně. Již první teze, že veřejné (státní či evropské peníze) tu jsou, je potřeba je utratit a vyhrává ten, kdo jich pro sebe dokáže urvat nejvíc, je podivná. Nikdo si moc neuvědomuje, že i tyto peníze se musely někde vzít, a to včetně peněz z fondů EU. Jsou to peníze z daní našich spoluobčanů v Evropské unii. Nemluvě o tom, že mezi vybráním a přerozdělením peněz na jednotlivé projekty se obrovské procento finančních prostředků ztratí v systému. Cyklostezky byly dlouho opomíjené, ale dnes jsou důležitým politickým až populistickým tématem. Lokální politici hrdě představují milionové investice do nových cyklostezek, přestřihávají pásky a lákají tak voliče.
Zdroj: Hanka Hermová – Rekreační cesty pro cyklisty: Východiska, důsledky a řešení
(redakčně kráceno)