01.10.2023
Poloorientační nezávodní offroadová jízda jihovýchodní Evropou auty s pořizovací hodnotou do 25.000...
07.09.2023
J. Hradec – Stalo se ve středu 19. července odpoledne. Kvůli podezření ze spáchání trestného činu...
07.09.2023
Třeboň – Dobrá místní znalost a letité zkušenosti jsou u strážníků k nezaplacení. Když 20. června...
Publikováno: 02.11.2020
Druhá etapa rekonstrukce hradecké Václavské ulice minulý měsíc zdárně skončila. Město za ni zaplatilo cca 17 milionů korun bez daně. První část druhé etapy započala 9. března v místě, kde skončila etapa první, tedy pod novým parkovištěm u polikliniky, a skončila u vjezdu do uvedeného zdravotnického zařízení. Po ukončení této první části se stavebníci i s technikou posunuli o kus výš a ulice dostala nový kabát až po rušnou křižovatku s ulicí U Nemocnice.
Během zmíněné stavební akce bylo vyměněno vodovodní potrubí, došlo k oddělení kanalizace splaškové vody od kanalizace vody dešťové, vzniklo tu nové kontejnerové stání a markantní změny se dočkaly i zdejší autobusové zastávky.
Pro úplnost připomeňme, že první etapa rekonstrukce Václavské ulice, která proběhla před dvěma roky, byla ukončena u tehdejšího nevyhovujícího parkoviště pod poliklinikou. Výrazné vylepšení a rozšíření tohoto parkoviště následovalo a druhá etapa rekonstrukce ulice skončila v polovině minulého měsíce. V dohledné době by mělo následovat několik etap dalších, přičemž pomyslná cílová čára poslední z nich bude u prodejny pneumatik naproti sídlišti Hvězdárna. Zda pak lze očekávat navazující budování diskutovaného pětiramenného kruhového objezdu na hlavním tahu České Budějovice-Brno pod Penny Marketem, je v tuto chvíli otázkou bez odpovědi.
Výsledek pozitivní,
ale kritika nechybí
Nový kabát Václavské ulice je věc zcela nepochybně pozitivní, ovšem o pozitivum bez vad na kráse se zřejmě ani v tomto případě nejedná.
Například Václav Pešl, který bydlí ve starém domě přímo naproti poliklinice, si opakovaně stěžoval, že necitlivě používaná těžká stavební technika má (nejen) na jeho nemovitost neblahý, až destruktivní vliv. „Tyhle stroje se přece používají jinak na dálnici a jinak v obytné zástavbě, navíc staré!“ zlobí se starousedlík a ukazuje jak popraskanou fasádu (možná i zdivo) štítu domu, tak praskliny na stěnách uvnitř nemovitosti. A uzavírá: „Na městě mi bylo sděleno, že stavební firma postupuje podle předpisů a případná škoda, že mi bude městem uhrazena, takže teď jsem na to zvědavý.“
Jisté pozdvižení způsobil i kovový přístřešek pro tři kontejnery na tříděný odpad, který byl postaven podélně se svahem a tudíž našikmo (viz foto). Působí to poněkud zvláštně a nabízí se i otázka, co by se stalo, kdyby kontejnery v krytém stání někdo odbrzdil. Nevydaly by se samovolně na drkotavou cestu směrem k ulici? Nejsou pro projíždějící motoristy potenciální hrozbou?
Na další úskalí upozorňují řidiči autobusů městské hromadné dopravy. Tito mají oprávněné výhrady k nové zastávce MHD u polikliniky (ve směru z kopce), která je sice hezká, ovšem kapku nedomyšlená. Proč? Protože pokud šofér zajede s autobusem k okraji nástupní plochy v zastávkovém výkusu v chodníku, poškodí autobus, zastávku, nebo obojí. Přečnívající stříška zastávky, která má chránit nastupující a vystupující pasažéry před deštěm, je totiž příliš nízko a autobus se pod ni nevejde. Hups! A jestliže autobus zastaví před stříškou, vznikne mezi jeho prvním schůdkem a obrubníkem nástupiště mezera, jejíž překonání je pro cestující v lepším případě nepohodlné. Hůře pohybliví lidé či dokonce vozíčkáři jsou kvůli tomuto nedopatření nahraní úplně a musí se spolehnout na pomoc bližních.
Vyjádření úředníků městského úřadu přinášíme v článku následujícím.
- Svatopluk Doseděl -