01.02.2023
Rozhledna i úzkokolejka turistickému ruchu jednoznačně prospívají a Jindřichův Hradec turisty...
01.02.2023
Zámek v Nové Včelnici, který je dominantou města, desítky let pustnul a centrum Včelnice rozhodně...
01.02.2023
„Ve své štěstí musíte věřit,“ říká Jakub Smolík (63). „Když budete pochybovat o tom, že se vám něco...
Publikováno: 05.07.2017
Mnohé komunikace v Jindřichově Hradci jsou zhusta přetížené a během dopravní špičky to někdy bývá skutečně o nervy. A když je pak jeden dopravní uzel postaven mimo provoz, stává se situace ještě dramatičtější. Letošní oznámení o rekonstrukci Václavské ulice, spojené s tříměsíční uzavírkou jak této ulice, tak dvou světelných křižovatek na ní, přijali proto Hradečáci s obavami a nelibostí, ale nyní už mají tuto potíž konečně za sebou. A s povděkem možno kvitovat, že komplikace v městském silničním provozu pominuly dokonce dřív, než bylo radnicí avizováno. Proč se tak stalo, vysvětluje hradecký místostarosta Bohumil Komínek (ČSSD).
Uzavírka Václavské ulice byla poměrně nepříjemná. Měli k ní lidi velké výhrady?
B. Komínek: Naštěstí mohu konstatovat, že ne. Občané vesměs zjevně akceptovali, že tato rekonstrukce je nevyhnutelná a někdy k ní zkrátka dojít musí. Že skončila dřív, než bylo plánováno, však jistě všichni uvítali.
Původní termín byl jaký?
B. Komínek: Rekonstrukce začala 1. března a hotovo mělo být 31. května. Nakonec jsme ale skončili už 26. května, tedy bezmála s týdenním předstihem.
Byla rekonstrukce náročná?
B. Komínek: Byla. V jejím rámci došlo k oddělení dešťové a splaškové kanalizace, k výměně plynového a vodovodního potrubí i k výměně elektrického vedení. Rovněž byl vyřešen problém, který za většího deště nastával v křižovatce Václavské ulice a ulice Vídeňské.
Přesto bylo dílo dokončeno dřív…
B. Komínek: Ano. Společnost Jindřichohradecká montážní odvedla dobrou práci a velmi dobře fungovaly i firmy subdodavatelské. Významnou roli sehrálo též příznivé počasí.
Kolik rekonstrukce město stála?
B. Komínek: Stála nás 7.211.658 korun bez DPH.
Dotace?
B. Komínek: Nula.
Na vozovce přibylo cosi jako jízdní pruh pro cyklisty…
B. Komínek: Je to tak. Šíře vozovky je tu větší než minimálně nutná a my jsme na ni proto mohli umístit piktogramy, tedy vodorovné dopravní značení de facto vymezující jízdní pruh pro cyklisty. Jsou zde namalovány i tzv. stop-čáry. Cyklista by měl jet až před první stojící auto, u stop-čáry počkat na zelenou a do křižovatky vjet jako první. Tohle bude ještě třeba vysvětlit a zpropagovat.
K jisté komplikaci došlo v Mlýnské ulici, která do ulice Václavské zespoda ústí.
B. Komínek: Bohužel. V souvislosti s rekonstrukcí Václavské došlo nad Mlýnskou k mírnému posunu skály a k propadu části vozovky v Mlýnské. Zdejší provoz je proto po dohodě s dopravní policií a statikem částečně omezen. Nesmí sem vozidla nad šest tun a v jednom místě je komunikace svedena do jednoho pruhu. S tímto problémem bychom se rádi vypořádali ještě letos.
K druhé etapě rekonstrukce Václavské ulice dojde kdy?
B. Komínek: Druhá etapa rekonstrukce Václavské, tedy až po ústí ulice U nemocnice, by měla být realizována na jaře příštího roku. A co se omezení dopravního provozu týče, bude tato etapa problematická určitě míň.
- Svatopluk Doseděl -