Prodej pozemků v Kamenici nad Lipou. Radnice cenu hájí, oponentům se nelíbí.

12.08.2022

Kamenice nad Lipou prodává některé své pozemky. Z jakého důvodu? Představují pro město ekonomickou...

[přečtěte si celý článek]


Developeři údajně nakoupili až příliš lacino. První muži Kamenice nad Lipou odpovídají.

12.08.2022

V předchozím článku se věnujeme problematice aktuálního prodeje městských pozemků v Kamenici nad...

[přečtěte si celý článek]


Simona Stašová: Radost a smích jsou pilíře lidského života. Mého taktéž

12.08.2022

„Chce-li divadelní herec předat nějakou emoci, musí svou roli prožít,“ říká Simona Stašová (67)....

[přečtěte si celý článek]


...další články

Předseda ZD Zdeněk Král: Naše technika potřebuje odbočovat vlevo!

Publikováno: 03.02.2017

U dvou odboček z hlavního tahu u Rodvínova až příliš často skřípou plechy a teče krev. V blízkosti jedné z nich nedávno bohužel vyhasl i lidský život. Jenže, co proti tomu podniknout? Projíždějící řidiči mnohdy zbytečně riskují, ústí dvou obslužných komunikací nerespektují a následky tomu pak odpovídají. V předchozím článku informujeme o tom, že názor dopravních policistů je jednoznačný – odbočování vlevo jednoduše zakázat a dalším karambolům tak předejít. Proti tomuto postupu však důrazně brojí provozovatelé komerčních areálů, jež k hlavní silnici přiléhají, a zmíněná úprava silničního provozu by pro ně proto byla takřka likvidační.

„Zákaz odbočení do našeho areálu ve směru od Jarošova nad Nežárkou, tedy vlevo, to je něco, s čím dobrovolně souhlasit nikdy nebudeme,“ tvrdí předseda Zemědělského družstva Rodvínov Zdeněk Král. „Policie to musí vyřešit, ale rozhodně ne umístěním dopravních značek zakazujících odbočení. To by si to až příliš usnadnili. Naše družstvo tu funguje šedesát let, nedaleká LPG čerpací stanice U Pštrosa je zde osmnáct let a oba provozy jsou řádně zkolaudovány. Odpovědní lidé by měli mít na paměti i to, že jen u nás pracuje na padesát lidí.“

Nápad otáčet se se zemědělskou technikou až na hradeckém, zhruba pět kilometrů vzdáleném kruhovém objezdu u marketu Lidl považuje předseda Král za naprosto zcestný. „Musíme používat komunikaci první třídy, jinou možnost nemáme, a provoz na ní zpomalujeme už nyní,“ říká a pokračuje: „My to víme, ale nic jiného nám nezbývá. Technika musí z družstva vyjíždět, musí do něj zajíždět a potřebuje odbočovat vlevo. Nemluvě o zákaznících, kteří si k nám jezdí pro brambory. Naše bramborárna má kapacitu pět tisíc tun, a my tuto kapacitu musíme naplnit, což bez zemědělské techniky nelze.“

Dle předsedy Krále by vše vyřešil odbočovací pruh, jenže s jeho vybudováním je spojen obligátní problém – peníze. „Stát na odbočovací pruh finance dát nechce a my je nemáme,“ konstatuje Král a uzavírá: „Jako reálné se tedy jeví technické opatření, jež bude mít v tomto úseku pozitivní vliv na bezpečné projíždění automobilů. Nabízí se kombinace omezení rychlosti a varovné světelné signalizace. Případné úřední rozhodnutí o zákazu odbočování vlevo každopádně napadneme nebo se proti němu budeme bránit soudní cestou.“

- Svatopluk Doseděl -