11.05.2021
Jelikož má redakce Žurnálu zájem o maximální objektivitu, nabídla prostor k vyjádření i starostovi...
01.06.2021
Hojně diskutovanou personou hradeckého městského úřadu se minulý měsíc stal šéf odboru dopravy...
01.06.2021
Jak stojí v předchozím článku, dlouholetý vedoucí hradeckého městského odboru dopravy Zbyněk Heřman...
06.10.2012
Třeboňská koalice vedená starostou Jiřím Houdkem (KDU-ČSL) není dle vyjádření místní opozice schopna pokračovat v tom, co započala radnice předchozí, a raději jeden z hlavních projektů minulého volebního období záměrně zašlapává v prach. Řeč je samozřejmě o kulturním a společenském centru Beseda, které se po ukončení rozsáhlé rekonstrukce stále nedaří rozjet natož je přivést ke kýžené rentabilitě. Starosta Houdek však s kritickými názory pravice zásadně nesouhlasí. „Argumenty opozice znám, ale fakta jsou prokazatelná a jasná,“ říká a důrazně dodává: „Žádný zlý úmysl ze strany koalice tu rozhodně není.“
06.10.2012
„Od mých šesti let jsme byli s tátou sami a jeho výchova byla někdy docela drsná,“ vzpomíná světoznámý veslař Václav Chalupa (45) a vzápětí dodává: „Ale ne že bych si snad stěžoval. Na rozdíl od jiných jsem se zase naučil dřív protloukat životem a v dospělosti mě pak jen tak něco nepřekvapilo.“ Václav žije s manželkou a dvěma syny v Račicích u Roudnice nad Labem, kde vlastní firmu na opravu veslařských lodí, ale do rodného Jindřichova Hradce se často a rád vrací. Sympatický sportovec, k jehož největším úspěchům patří osm medailí z mistrovství světa (pět stříbrných a tři bronzové) a stříbrná medaile z olympiády v Barceloně, zvažoval nedávno i vstup do politiky, ovšem dle svých slov pustil tento nápad brzy k vodě. Říká: „Politika by mě asi strašně rychle semlela a taková představa se mi nelíbí.“
06.09.2012
Stráž n. Než. – Krátce před polednem 6. srpna vstoupil do prostoru čerpací stanice ve Stráži nad Nežárkou později dopadený 44letý muž s maskou ducha na hlavě a nožem v ruce. Obsluhující ženě nařídil vydání peněz, ale jeho příkazu vyhověno nebylo. Mordovat však chlap zjevně nepřišel. Když mu totiž chrabrá žena za pultem oznámila, že mu žádné peníze rozhodně nedá, hodil zpátečku a svižně zdrhnul.
- Čeněk Trpký -
06.09.2012
Lomnice n. L. – Podezřelá 25letá žena si odpoledne 22. června přisvojila vrtací a bourací kladivo značky Hitachi DH 40 MRT, které jí bylo majitelem svěřeno do úschovy. Zařízení žena následně střelila v táborské zastavárně a utržené peníze použila pro vlastní potřebu. Majiteli kladiva způsobila svým jednáním škodu ve výši 12.000 korun.
- René Vrbský -
06.09.2012
Třeboň – Informace o muži spadlém do Světské stoky a unášeném proudem k Rožmberku rozjela večer 9. srpna velkou záchrannou akci za účasti policistů, strážníků i hasičů. Chlap se však nakonec dokázal ze stoky vydrápat sám a byl nalezen už na břehu. Sice mokrý, ale živý a zdravý. A taky řádně upravený alkoholem, pročež nakonec skončil na záchytce. Tedy žádná sláva, ale mohlo to dopadnout i hůř.
- Valerián Košatý -
10.08.2012
Asfalt na přírodní cyklostezce?
Stovky cyklistů křičí: Nechceme!
Snad nejdiskutovanějším aktuálním rozhodnutím vedení Jindřichova Hradce je rozhodnutí o vyasfaltování stávající přírodní cyklostezky mezi Děbolínem a Sv. Barborou. Skutečnost, že by se měla polní cesta změnit v uhlazenou cyklodálnici, je totiž paradoxně proti mysli právě značnému množství cyklistů, kteří dopáleně prohlašují, že je jízda po sterilních cestách nebaví a vesměs svorně tvrdí: „Jízdu přírodním terénem máme rádi a naše kola jsou k takové jízdě uzpůsobena. Asfalt nechceme!“
10.08.2012
Arogance moci? Nekompetentnost? Korupce?
Zneužilo vedení města dotaci z Evropské unie?
Polní cesta mezi Děbolínem a bývalou tvrzí Sv. Barbora je bezpochyby jedno z nejkrásnějších míst v těsné blízkosti města a po desetiletí je cílem jak procházek, tak vyjížděk terénních cyklistů. Koncem letošního května se však hradečáci dozvěděli, že radní Jindřichova Hradce plánují 2,7 km této cesty vyasfaltovat a už v červenci tohoto roku, že má být záměr realizován. Proti tomuto plánu okamžitě vznikla místními cyklisty iniciovaná občanská petice a v hradeckých prodejnách cyklistických potřeb se zákazníků začali ptát, zda si vyasfaltování přírodní cyklostezky přejí. Kladně prý neodpověděl nikdo a podpisy pod peticí se začaly rychle množit…
10.08.2012
Vyasfaltování cyklostezky mezi Děbolínem a Sv. Barborou má stát přibližně 4,7 milionu korun, z nichž 85% pokryje evropská dotace. Zbytek, tedy zhruba 700 tisíc korun, doplatí ze svého rozpočtu město. Hradecký starosta Stanislav Mrvka (ČSSD) uvedl do tisku, že město, bez ohledu na protestní petici, bude v projektu pokračovat. Na akci už byla přidělena dotace z regionálního dotačního programu a městští radní prý o jejím odpískání ani neuvažovali. Kolem zmíněné dotace se ovšem začínají objevovat určité nejasnosti a my jsme proto o jejich upřesnění požádali dva zástupce jindřichohradecké cyklistické veřejnosti, Tomáše Kotouče a Petra Fantu.
10.08.2012
Bude se město zabývat občanskou peticí proti vyasfaltování cyklostezky? A jde asfaltování případně ještě zarazit? A co nejhůř… Nedošlo tu ke zneužití dotace z evropských fondů? Zeptali jsme se za vás. Odpovědi nám poskytl hradecký místostarosta Pavel Vejvar (VPM).
10.07.2012
Terénní cyklistika a děti
To, že dětem vyhovuje lépe asfaltový povrch, je tragický omyl. Asfalt je pro děti nudný, zatímco na přírodní cestě se dokáží zabavit celé hodiny. Není důvod děti podceňovat a tvrdit, že jsou nešikovné a dokáží jet jen po hladkém asfaltovém povrchu. Nehledě na to, že asfalt umí poranit víc než hlína či tráva.
Rekreace není totéž, co doprava
Rekreační stezky mají jinou funkci než stezky dopravní. Dopravní cyklostezky by měly propojovat jednotlivé cíle co nejkratší cestou, měly by být co nejpohodlnější a jejich povrch by měl být sjízdný téměř po celý rok. Člověk, jedoucí na kole například do práce, chce být v cíli co nejdřív, rekreační stezky se však nestaví proto, aby se cyklisté dostali z místa na místo co nejrychleji, nýbrž proto, aby si užili pobyt v přírodě.
Utrácení bez rozmyslu
V systému nakládání s veřejnými penězi je něco špatně. Již první teze, že veřejné (státní či evropské peníze) tu jsou, je potřeba je utratit a vyhrává ten, kdo jich pro sebe dokáže urvat nejvíc, je podivná. Nikdo si moc neuvědomuje, že i tyto peníze se musely někde vzít, a to včetně peněz z fondů EU. Jsou to peníze z daní našich spoluobčanů v Evropské unii. Nemluvě o tom, že mezi vybráním a přerozdělením peněz na jednotlivé projekty se obrovské procento finančních prostředků ztratí v systému. Cyklostezky byly dlouho opomíjené, ale dnes jsou důležitým politickým až populistickým tématem. Lokální politici hrdě představují milionové investice do nových cyklostezek, přestřihávají pásky a lákají tak voliče.
Zdroj: Hanka Hermová – Rekreační cesty pro cyklisty: Východiska, důsledky a řešení
(redakčně kráceno)